Připravili jsme si pro vás běžecké trasy po krásném areálu na pražském Petříně. Volit můžete ze tří variant podle vzdálenosti a náročnosti. Pojďte se s námi proběhnout!

Petřín – krátká varianta

Vybíháme asfaltkou po můstku přes lanovou dráhu kolem dětského hřiště. Po rovinatém úvodu zatáčí cesta vlevo a následujících 250 m nás čeká náročné stoupání. Zhruba na metě 500 m odbočujeme vlevo, sbíháme na křižovatku cest a pokračujeme rovně do podchodu pod lanovkou. Za podchodem se cesta stáčí vlevo dolů a my po ní sbíháme do cíle.

Trasu najdete také na Mapy.cz

Petřín – střední varianta

Po startu začínáme kolem budovy Sokola směrem na Smíchov, stoupáme okolo sochy K. H. Máchy až k Hladové zdi, kterou probíháme do Kinského zahrady. Na prvním rozcestí zahýbáme prudce vpravo a vracíme se ke zdi, od které opět sbíháme k Máchově soše. Zde zvolíme cestu vlevo, podbíháme lanovku a sbíháme do cíle.

Petřín – dlouhá varianta

Vybíháme asfaltkou po můstku přes lanovou dráhu kolem dětského hřiště. Po rovinatém úvodu zatáčí cesta vlevo a následujících 450 m nás čeká náročné stoupání. Vyběhneme až pod Nebozízek, kde zatáčíme vpravo na asfaltku. Po chvíli míjíme vpravo pod sebou restauraci Petřínské terasy a po dalších 200 m i pomník J. Vrchlického. Od pomníku běžíme ještě 200 m až na malou loučku, kde opustíme asfaltku a dáme se doleva na malou pěšinu, kterou prudkým stoupáním vybíháme až na asfaltovu cestu. Na cestě zahýbáme vlevo a probíháme kolem Petřínské rozhledny a bludiště, po můstku překonáme lanovou dráhu a přibíháme až k Hladové zdi. Zde nás čeká už pouze postupný seběh po asfaltkách kolem Nebozízku a sochy K. H. Máchy až do cíle.

Trasu najdete také na Mapy.cz

Fotogalerie

Zajímavosti v okolí

Petřínská rozhledna

Petřínská rozhledna, jedna z neodmyslitelných dominant Prahy, byla postavena v rámci Jubilejní výstavy r. 1891 jako volná kopie pařížské Eiffelovy věže (k té je v poměru 1:5), je vysoká 63,5 m a na její vrchol, který je ve stejné nadmořské výšce jako skutečná Eiffelova věž, vede 299 schodů. Rozhled z ní předestírá nejen celou Prahu, ale za jasného počasí i výhled po bezmála celých Čechách.

Zrcadlové bludiště Petřín

Jedno z nejoblíbenějších míst dětí i dospělých. Zvenku stavba v blízkosti rozhledny vypadá jako malý hrad, ale uvnitř není labyrint tajných kamenných chodeb, nýbrž bludiště ze zrcadel. Nejprve se probloudíte k plastickému obrazu boje Pražanů se Švédy na Karlově mostě r. 1648 a poté už se v síni smíchu pohledem do vydutých a pokroucených zrcadel změníte v trpaslíky, otesánky či dlouhá bidla.

Lanová dráha na Petřín

Lanová dráha na Petřín navazuje na tramvajovou dopravu v zastávce Újezd a je vedena po trase Újezd – Nebozízek – Petřín. Na úplném vrcholu protíná Hladovou zeď. Na trati dlouhé 510 m dvouvozová lanovka překonává výšku 130 m. Lanovka původně s pohonem na vodní převahu zahájila provoz roku 1891, v r. 1932 byla elektrifikována. Na dlouhých 20 let zastavily její provoz rozsáhlé sesuvy půdy v r. 1965.

Nebozízek

Při sesuvu půdy v r. 1965 byla těžce poškozena bývalá viniční usedlost z konce 17. století do té míry, že musela být stržena a pořízena její replika. Již od r. 1883 budova slouží jako výletní restaurace. Nedaleko je také stejnojmenná zastávka lanové dráhy na Petřín. Vedle gastronomických zážitků místo nabízí i jedinečnou atmosféru a úchvatný výhled na celé město.